Scanpix nuotr.

Besirenkantiesiems transporto priemonę darbo reikmėms vien tik geros išvaizdos nepakanka. Komercinių automobilių pirkėjai pageidauja, kad jis būtų taupus, praktiškas ir patikimas, kad jo kaina būtų konkurencinga ir kad jame būtų kuo daugiau patogios įrangos.

Pavasaris jau beldžiasi į vartus, bet sezoniškumas komercinių automobilių pardavimams didelės įtakos neturi. Pardavimų statistiką pakoreguoja nebent valstybės įmonės, paskelbusios konkursus antroje metų pusėje, arba bendrovės, „skubančios“ atsiskaityti dar neprasidėjus kitiems finansiniams metams.

Rūpi komfortas

„Dažniausiai minimi komercinio transporto pirkėjo reikalavimai būtų tokie: funkcionalus, lengvai transformuojamas (sulankstomos ir išimamos užpakalinės sėdynės), talpus bei ekonomiškas automobilis už „neskausmingą“ kainą“, – sakė „Peugeot“ importuotojo, įmonės „KW Bruun Baltic“ atstovybės Lietuvoje vadovas Vitalijus Eidimtas. Anot jo, populiariausias Baltijos šalyse tarp „Peugeot“ komercinių automobilių nuo praėjusių metų buvo „Partner“ modelis. Šį automobilį besirenkančioms bendrovėms dažniausiai reikia „darbinio arkliuko“, o komforto ar kėbulo spalvos klausimas dažniausiai lieka antrame plane. Gausius automobilių parkus valdantiems savininkams svarbiausia – optimalios transporto eksploatavimo išlaidos ir jo patikimumas. O nedidelių įmonių atstovai pradeda labiau rūpintis savo darbuotojų komfortu. Privatūs pirkėjai nemažai dėmesio skiria vidaus įrangai, ergonomikai, išvaizdai, spalvai, vidaus bei išorės aksesuarams.

Laukia naujovė

„Komercinių automobilių pardavimo konsultantai laikosi taisyklės: „Ne pardavinėk, o padėk įsigyti“, – teigė V.Eidimtas. Jo teigimu, tikėtina, kad komercinio transporto lyderis ir toliau turėtų išlikti „Partner“ modelis. „Peugeot“ atstovai nemažai tikisi ir iš naujojo mikroautubusų segmentą papildysiančio modelio „Traveller“. Tai aukščiausiai klasei priskiriamas daugiafunkcis tūrinis universalas. „Traveller“ skirtas patogumą ir prabangą vertinantiems privatiems bei verslo klientams. Naujasis „Traveller“ modelis bus pristatytas šį pavasarį Ženevos tarptautinėje automobilių parodoje.

Auga paklausa

„Opel“ gamintojų įgaliotinės bendrovės „Rasmitas“ pardavimo vadybininko Artūro Buroko teigimu, pirkėjų dėmesio netrūksta komerciniams „Vivaro Van“, „Vivaro CrewVan“ ir „Movano“ automobiliams. Jų paklausa pavasarėjant pastebimai auga. „Atsižvelgiant į „Opel“ transporto pardavimų statistiką, paklausiausio šio sezono komercinio automobilio pozicijas turėtų išlaikyti „Vivaro“ modelis“, – sakė A.Burokas.
Lietuvoje pernai tarp populiariausių komercinio transporto automobilių buvo net du Italijos koncerno „Fiat“ modeliai. Ryškiu lyderiu vidutinių ir didelių furgonų klasėje tapo „Fiat Ducato“. Per 2015 m. kone kas penktas vidutinių ir didelių furgonų pirkėjas rinkosi būtent šį modelį. „Fiat“ atstovaujanti bendrovė „Autobrava“ iš viso pardavė beveik 200 „Fiat Ducato“ komercinių automobilių.
„Prieš pusantrų metų debiutavęs šeštos kartos „Fiat Ducato“ modelis išskirtinis patraukliomis taupumo savybėmis, bendras leistinas jo svoris viengubos galinės ašies automobilių klasėje yra didžiausias. Jis ir toliau turėtų išlikti rinkos lyderiu“, – teigė bendrovės „Autobrava“ direktorius Renaldas Gineika. Antras paklausiausias „Fiat“ komercinis modelis – nedidelis furgonas „Fiat Doblo“. Per 150 šių modelių įsigijo Lietuvos pirkėjai. „Fiat Doblo“ tapo ir antru populiariausiu modeliu mažų furgonų klasėje.

Specifiniams verslo poreikiams

„Fiat“ komercinių automobilių įsigyjantiems verslininkams svarbiausias kainos ir vertės santykis. „Pirmiausia žiūrima į degalų sąnaudas ir taršos rodiklius, priežiūros kainą ir cikliškumą, atsarginių detalių kainas, gamintojo suteikiamą garantiją, galimybę pritaikyti transporto priemonę, atsižvelgiant į specifinius verslo poreikius“, – sakė R.Gineika.
Šiais metais „Fiat“ atstovai pasirengę pristatyti dvi rinkos naujienas – atnaujintą vidutinio dydžio komercinį automobilį „Fiat Scudo“ ir naujovę „Fiat“ gamoje – pikapą „Fiat Fullback“.

Kroviniams gabenti

Pasak japonų „Toyota“ atstovybės bendrovės „Mototoja“ pardavimo vadovo Gedimino Jekentos, Europos rinkoje „Toyota“ prekiauja universaliaisiais „Toyota Proace“ ir pikapais „Toyota Hilux“. Nuo praėjusių metų rudens kaip komercinis automobilis jau gali būti registruojamas ir „Toyota Land Cruiser“ visureigis.
„Hilux“ – tai gyvenimas, verslas ir malonumas plačiausia prasme. Vienguba, papildoma arba dviguba kabina, 2 arba 4 varomieji ratai, mechaninė arba automatinė pavarų dėžė, 2,5 arba 3 litrų dyzeliniai varikliai“, – dėstė G.Jekenta. Dėl itin stiprios važiuoklės „Hilux“ labai tvirtai, patvariai ir be papildomų pastangų gabena krovinius. Nuo 1968 m. pasaulyje jau rieda per 13 mln. „Toyota Hilux“ pikapų. Nuo Poliarinio rato iki Sacharos dykumos šis nepranokstamas pikapas pelnė pasitikėjimą, juo žavimasi dėl savybių važiuojant bekele ir ištvermingumo.

Perka ūkininkai

Anot G.Jekentos, sezoniškumas šiek tiek jaučiamas, įsigyjant „Hilux“ automobilius. Jų pirkimai padidėja ūkininkams baigus darbus ir nuėmus derlių, taip pat pavasarį. Šiais metais „Toyota“ atstovai laukia ir didesnes viltis sieja su gerokai atnaujintais „Toyota Hilux“ ir „Toyota Proace“ modeliais, kurie Lietuvą pasieks jau šią vasarą.