Scanpix nuotr.

Rasti pigiausių produktų svarbu daugumai pirkėjų, tačiau daro tą gyventojai gana skirtingai. Prekybos tinklo IKI užsakymu bendrovės „Spinter tyrimai“ atlikto tyrimo duomenimis, daugiausiai pirkėjų – net 55 proc. – apie žemiausias kainas sužino iš prekybos tinklų leidinių, tačiau net trečdalis tokiai paieškai skiria daugiau laiko ir aplanko kelias skirtingas parduotuves. Ši tendencija būdinga ne vien senjorams ir gyventojams su žemiausiomis pajamomis.

Dar 36 proc. gyventojų informaciją apie kainas seka internete, spaudoje bei televizijoje, o tokia pati dalis žemiausių kainų ieško konkrečios parduotuvės lentynose. 16 proc. lietuvių apie nuolaidas ir išskirtinius pasiūlymus sužino iš draugų, o 15 proc. mažiausiomis kainomis apskritai nesidomi.

Reikšmingos dalies pirkėjų pasiryžimą apsilankyti keliose parduotuvėse prekybininkai aiškina savotiška nuolaidų medžiokle. Anot prekybos tinklo IKI viešųjų ryšių vadovės Bertos Čaikauskaitės, dalis lietuvių nori būti tikri, kad moka mažiausią kainą, todėl jie nuolat stebi įvairiais kanalais prekybos tinklų skelbiamas nuolaidas ir į parduotuvę atvyksta pasinaudoti konkrečiais pasiūlymais.

„Mūsų klientų ratas išties platus: šalia lojalių IKI klientų yra ir nuolaidų medžiotojų – tai gyventojai, kurie savaitinių apsipirkimų metu nevengia apsilankyti keliuose prekybos centruose. Mes savo ruožtu stengiamės, kad prekių, kurioms taikomos nuolaidos ir akcijos, asortimentas kiekvieną savaitę būtų pakankamai platus“, – sako B. Čaikauskaitė.

Prekybos tinklo IKI atstovės teigimu, nuolaidų medžioklę iš dalies turėtų palengvinti ir praėjusį mėnesį pristatyta IKI programėlė, kurioje pirkėjai gali bet kada rasti ir pasitikrinti akcinių prekių kainas.

Įdomu, kad žemiausių kainų skirtingose parduotuvėse dažniausiai ieško gaunantys didesnes pajamas. 36 proc. gyventojų, kurių vienam šeimos asmeniui per mėnesį tenka daugiau nei 500 eurų pajamų, ieškodami nuolaidų ir akcijų keliauja po skirtingas parduotuves. Tuo metu prekybos tinklų nuolaidas skelbiančius leidinius dažniausiai peržvelgia asmenys, kurių vienam namų ūkio nariui per mėnesį tenka 201-300 eurų pajamų.

Žemiausių kainų lankydamiesi skirtinguose prekybos centruose dažniausiai ieško 36-45 metų amžiaus pirkėjai (38 proc.), o ne daugiau laiko paprastai turintys senjorai (33 proc.). Taip elgiasi ir nemaža dalis kitų amžiaus grupių atstovų – 32 proc. 46-55 metų amžiaus gyventojų bei 31 proc. 26-35 metų amžiaus pirkėjų. Migruoti tarp prekybos centrų mažiausiai linkę jauniausi – 18-25 metų amžiaus – pirkėjai (24 proc.).

Mažiausių kainų visai neieškantys dažniausiai teigė studentai ir moksleiviai (27 proc.), aukščiausio ir vidutinio lygio vadovai (21 proc.).