Scanpix nuotr.

Tris kartus griežtėja reikalavimai kelių tiesimui, tai numato gegužę įsigaliojęs valstybinės reikšmės kelių kokybės kontrolės standartas, tad kompromisų ir piktnaudžiavimo šiame sektoriuje daugiau nebebus, pareiškė susisiekimo ministras Rokas Masiulis.

Po atliktų tyrimų paaiškėjo, kad kelių statybos sektoriuje per pastaruosius trejus metus rangovai 80 proc. atvejų pasinaudojo normatyvuose nurodyta didžiausia leistina kelio dangos storio nuokrypio danga, kuri siekė beveik 10 cm. Apskaičiuota, kad kelininkams paklojus vos 1 km 9,8 cm plonesnės 8 m pločio asfalto dangos buvo galima uždirbti 57 tūkst. 70 eurų.

„Keliams skiriama labai daug lėšų ir, kaip paaiškėjo, pats darbas buvo atliekamas ne taip, kaip tikėjomės. Toks vaizdas, kad būtų be šeimininko šis ūkis – buvo leidžiama iki 10 cm kelią ploninti. Nuo gegužės reikalavimai pakeisti, jie bus tris kartus griežtesni. Tikėtina, kad naujų kelių būklė bus geresnė, nei iki šiol“, – ketvirtadienį surengtoje spaudos konferencijoje sakė R. Masiulis.

Pasak ministro, įtariama, kad nutiestiems keliams galėjo būti naudojamos ir netinkamos medžiagos.

„Šių metų vasarą pasitelksime užsienio ekspertus, kurie, paėmę mėginius iš skirtingų kelių, ištirs ne tik kelio dangos storį, bet ir jų kokybę. Pažiūrėsime, ar tie keliai padaryti iš medžiagų, iš kurių deklaruota“, – teigė R. Masiulis.

Kelių statybų skaidrumui didinti nuo šių metų rugsėjo bus privaloma naudoti Elektroninį statybos darbų žurnalą. Jame turės būti nurodyti visi su kelių statybos darbais susiję duomenys. Tai leis užtikrinti statybos rangovo ir techninio prižiūrėtojo atsakomybę, pagerinti atliekamų darbų kontrolę. Visoms naujoms rangos sutartims jį bus privaloma naudoti nuo šių metų gruodžio 1 d.