15min. nuotr.

Lietuvoje yra šešios stambios šokolado ir šokoladinių saldainių įmonės, pagaminančios tūkstančius tonų produkcijos. Pastaruoju metu į Lietuvos ir užsienio rinkas vis labiau skinasi kelią ir mažieji šokolado gamintojai, tiekiantys itin aukštos kokybės gaminius. Tačiau tokių rankų darbo šokolado įmonių Lietuvoje kol kas tik keletas.

Itin geros kokybės kakavos pupelės į cechą Vilniaus rajono Parapijoniškių kaime atkeliauja iš Centrinės Amerikos ar Afrikos. Jose gausu augalinių riebalų, iš kurių gaminamas kakavos sviestas.

Šis cechas atsirado prieš porą metų, kai pasinaudojus europine parama verslui kaime įsigyta įrangos. O kad iš kakavos pupelių būtų pagamintas išskirtinio skonio produktas, šokolado meistrai sukūrė įvairių receptų. Daug rankų darbo, pavyzdžiui, kai kurie gaminiai vyniojami į šilkinį popierių.

Pernai pagamintos tik kelios tonos, šiemet norima parduoti dešimt kartų daugiau. Dalis šokolado – ekologiškas, tai patvirtina sertifikatas.

„Deramės su mažmeninės prekybos parduotuvėmis. Sunku įsitvirtinti, nes konkurencija didelė, bet mūsų šokoladas aukštos klasės, tai tikimės, kad ir Lietuvoje atsiras jo pirkėjų“, – UAB „Šilavoto B&B“ gamybos vedėjas Linas Augaitis.

Įmonė, pasak jos vadovo, šokoladą jau eksportuoja į keletą Vakarų Europos šalių, netrukus ims vežti ir kitur.

Gurmaniško šokolado gamybos Lietuvoje pradininkas Domantas Užpalis sako, kad kasmet jo įmonės gamyba auga. Vilniaus senamiestyje jis turi savo parduotuvę, gali pasigirti ir sėkme užsienio rinkose. Pernai pagaminta 20 tonų ekologiško šokolado, pusė jo parduota Lietuvoje, kita – eksportuota.

„Mes bandome, improvizuojame su medumi, baravykais ar apyniais – juos naudojame savo gaminiams. Dirbame su 35 šalimis, turime virš 600 verslo klientų: nuo JAV ir Europos iki Kinijos ir Japonijos“, – pasiekimais džiaugiasi D. Užpalis.

Prieš šešerius metus pradėjęs verslą D. Užpalis tikina, kad tuomet jis buvo tarp 150 pasaulio smulkiųjų gurmaniško šokolado gamintojų, kurie patys viską daro nuo kakavos pupelės iki šokolado plytelės.

Tokių nišinio verslo įmonių pasaulyje daugėja, nes žmonės vis dažniau ieško išskirtinio skonio šokolado.