Scanpix nuotr.

Neseniai JAV atlikta daugiau nei 1 700 licencijuotų dietologų apklausa parodė, kad ateityje vis daugiau vartotojų vietoj tradicinių pieno gaminių rinksis augalinės kilmės produktus.

Nori neperdirbto maisto

Niujorko analitinės bendrovės „Citybased Pollock Communications“ atliktos apklausos duomenimis, 59 proc. mitybos ekspertų teigė, kad 2017 m. vartotojai daugiau ieškos neperdirbtų maisto produktų, tokių kaip daržovės, vaisiai, riešutai, grūdai ir sėklos.

Apklausa parodė, kad 2017-aisiais 10 mėgstamiausių vadinamojo supermaisto produktų sąraše bus augaliniai baltymai (riešutai) ir fermentuoti maisto produktai (jogurtai).

„Žmonės nori maitintis sveikiau. Tuo labiau kad dabar, skirtingai nei anksčiau, yra gerokai daugiau produktų, tinkamų specifiniams vartotojų tipams“, – sakė „Citybased Pollock Communications“ prezidentas Louise‘as Pollockas.

Augalinis pienas

Įdomu, kad greta tradicinių gaminių atsiranda jų pakaitalų, kurie vertinami kaip sveikesni. Pavyzdžiui, karvių pieną iš dalies keičia sojų ar migdolų pienas. Prognozuojama, kad ateityje bus kuriama vis daugiau augalinio pieno rūšių.

„Ši maisto kategorija pastaraisiais metais buvo gerokai išplėsta, – apie tyrimų rezultatus sakė licencijuota dietologė ir portalo „Today‘s Dietician“ redaktorė Sharon Palmer. – Žmonės ieško vis daugiau maistingo augalinio pieno, ypač naujų jo produktų, turinčių daug baltymų.“

Neseniai vienos didžiausių rinkos tyrimų bendrovių „Nielson“ atliktas tyrimas parodė, kad per pastaruosius penkerius metus tam tikrų augalinių, pienui alternatyvių produktų pardavimas išaugo 250 proc. ir pasiekė daugiau kaip 894,6 mln. JAV dolerių. Tradicinio pieno per tą patį laikotarpį parduota 7 proc. mažiau.

Padės jogurtai

Nors beveik visi produktai, įtraukti į 2017 m. populiariausio maisto sąrašą, yra augaliniai, pienininkus turėtų džiuginti žinia, kad vartotojai, kurie rūpinasi sveikata, neatsisakė fermentuotų pieno produktų, tokių kaip jogurtas. „Esame užkandžiautojų populiacija, 96 proc. amerikiečių suvalgo bent vieną užkandį per dieną, o jogurtas puikiai tam tinka“, – sakė L.Pollockas.

Kita gaminių, kurie pieno perdirbėjams leidžia išlaikyti vartotojus, grupė yra baltyminiai produktai. „Išrūgų gamyba – viena perspektyviausių sričių, nes vartotojai į savo racioną nori įtraukti daugiau baltymų, o apie išrūgų naudą sveikatai dar tik pradeda kaupti žinias“, – pridėjo L.Pollockas.

Nauja niša pieno produkcijos gamintojams – žmonės, norintys atsisakyti mėsos. „Tyrimai parodė, kad vegetarai suvartoja daugiau pieno nei valgantieji mėsą. Jei žmonės ketina atsisakyti raudonos mėsos, galbūt jie labiau pasikliaus pieno produktais“, – vylėsi L.Pollockas.

 

VL, LŽŪBA