Fotodiena nuotr.

Pastaruoju metu viešojoje erdvėje daugėja vaizdo įrašų, kurie primena veiksmo filmus. Juose – įtemptos policijos operacijos, kai gaudomi pažeidėjai, nepanorę paklusti policijos reikalavimui sustoti. Kokius įgaliojimus policija turi tokių gaudynių metu, LRT TELEVIZIJOS laidoje „Labas rytas, Lietuva“ papasakojo Lietuvos kelių policijos tarnybos ir administracinės veiklos ir eismo priežiūros skyriaus viršininkas Dainius Šalomskas.

Kaip jis pasakojo, ką policijos pareigūnas turi daryti tuo atveju, kai nestoja jo stabdomas pažeidėjas, aiškiai nurodyta Policijos pareigūno veiklos instrukcijoje.

„Trumpai galiu pasakyti, kad pareigūnas turi įsiminti būdingus automobilio bruožus (markė, spalva, valstybinis numeris ir t. t.), įsijungti švyturėlius, garsinį signalą ir pradėti persekioti. [Reikia] stengtis neatsilikti nuo pažeidėjo ir per garsiakalbį pastoviai raginti jį sustoti. Galbūt po kažkurio raginimo jam ateis tokia mintis, kad reikia sustoti“, – pasakoja D. Šalomskas.

Pareigūnas pabrėžia, kad persekiojant reikia elgtis taip, kad būtų padaryta kuo mažiau žalos, bet blogiausiu atveju reikia pasitelkti ir priverstinio stabdymo priemones – „ežį“ arba netgi bandyti taranuoti.

Pasak D. Šalomsko, taranuoti automobilį galima tokiu atveju, kai bėgantis vairuotojas gali pridaryti daug žalos, aplinkui yra daug žmonių o, pavyzdžiui, „ežio“ ištiesti nespėjama. Tokiu atveju stengiamasi kuo labiau sutrumpinti pažeidėjo judėjimą.

„Geriau žala mūsų automobiliui, o ne sužeisti ar žuvę žmonės“, – akcentuoja Lietuvos kelių policijos tarnybos pareigūnas.

Daugiau apie pareigūnų veiksmus – pokalbio įraše.