KAG autobusas

Lietuvoje šiomis dienomis yra kelios gamyklos, štampuojančios agregatus įvairiems serijiniams automobiliams: nuo įvairių laidų ir elektros jungčių iki alkūninių velenų. Tačiau lietuviams ne naujiena yra ir serijinė pačių transporto priemonių gamyba. Šiandien gamyba „nuo nulio“ jau nevyksta, egzistuoja tik kelios transporto priemonių perdirbimo ir modifikavimo įmonės, tačiau dar prieš kelias dešimtis metų pamatyti Lietuvoje surinktą autobusą nebuvo retas atvejis.

Tas autobusas vadinosi KAG. Jį pagrįstai galima vadinti lietuviškiausia transporto priemonė, nes jokia kita keleivinė mašina Lietuvoje nebuvo gaminamas serijiniu būdu. KAG gamybos istorija truko 34 metus ir per tą laiką pro gamyklos Kaune vartus išvažiavo 10 tūkst. autobusų, tačiau iki šių dienų jų išliko vienetai. To priežastis elementari – autobusai supuvo. Jie visi turėjo medinius kėbulus, kurie buvo apkalti skardinėmis plokštelėmis.

1956-aisiais pradėti gaminti autobusai buvo kuriami, kaip pažymi to laikmečio specialistai, „iš vargo“. Po karo viešojo transporto iš esmės nebuvo, o apie asmenines mašinas svajoti galėjo itin retas žmogus. Kauno autoremonto gamykloje (iš čia ir kilo pavadinimas – KAG) autobusai buvo surenkami iki pat 1990-ųjų, o per visą gamybos laikotarpį kito minimaliai. Šiandien vietoje, kurioje kažkada buvo gaminami KAG autobusai, įsikūręs „Autosabina“ verslo centras.

Lietuvoje suprojektuotos ir sukurtos buvo sukurtos devynios KAG modifikacijos: KAG-1 (19 sėdimų vietų), KAG-3 (23 sėdimų ir 7 stovimų vietų), KAG-31 (krovinių furgonas), KAG-32 (duonvežė), KAG-33 (techninės pagalbos automobilis), KAG-34 (automobilis sprogdintojams), KAG-317 (buitinio aptarnavimo automobilis), KAG-4 (24 vietų koncepcinis priemiestinis autobusas, pagaminta 2 vnt.) ir KAG-41 (krovinių furgonas, vienintelis egzempliorius).

Visi KAG turėjo vienodus šešių cilindrų, 3,5 l darbinio tūrio variklius bei įsibėgėdavo iki 70 km/val. Autobusui būnant pakrautam, 52 kW išvystantis variklis įkalnėje tapdavo per silpnas: septintame-aštuntame dešimtmetyje Lietuvoje buvo galima pamatyti dvi dešimtis keleivių į kalną stumiant autobusą, o pasiekus viršukalnę, sulipant į jį ir nuvažiuojant.

Dėl medinio KAG kėbulo šie autobusai buvo gerai vertinami prastais keliais pasižyminčiose vietovėse: šie duobes sugerdavo efektyviau nei metalinius kėbulus turinčios transporto priemonės, tačiau turėjo begalę kitų problemų. Viena pagrindinių – saugumas.

Medinė konstrukcija lėmė, kad KAG autobusai avarijų metu būdavo visiškai suknežinami, o išsiliejus benzinui, ugnis per kelias sekundes apimdavo visą autobusą. KAG mena ir didžiausią tragediją Lietuvos transporto istorijoje: 1966-ųjų žiemą Telšių rajone, kelyje netoli Luokės važiavęs perpildytas KAG-3 autobusas nuslydo į griovį, viršo ant šono ir užsidegė. Tuomet žuvo 21 autobuso keleivis, o 4 stipriai apdegė.

Šiomis dienomis išlikusių KAG autobusų nėra daug – jie greitai supūdavo tiesiog stovėdami lauke. Vienas KAG-3 egzempliorius, surastas prieš dešimtmetį, priklauso Kauno autobusų parkui ir yra eksponuojamas Istorinės, karinės technikos muziejuje Kaune. Čia pat restauruojamas KAG-33 techninės apgalbos automobilis, kuris pilnai atnaujintas turėtų žiūrovams pasirodyti kitąmet. Dar vienas kelininkų naudotas KAG-33 yra restauruotas ir eksponuojamas Kelių muziejuje Vievyje, o dar keli trūnija žmonių kiemuose.

Autogidas.lt

Išreikšti nuomonę

Primename, kad komentuojantis asmuo prisiima atsakomybę dėl savo komentaro


http://www.linasagro.lt/specialus-pasiulymai/skelbiame-akcija-biomas-produktams

ŠIANDIEN YRA
KOVO 29
2024
  • kovo 2024
    PrATKPnŠS
    « Vas   Bal »
         1 2 3
    4 5 6 7 8 9 10
    11 12 13 14 15 16 17
    18 19 20 21 22 23 24
    25 26 27 28 29 30 31
  • Balsavimas

    Ar “Corona” viruso pavojus pakeitė jūsų gyvenimo įpročius?

    View Results

    Loading ... Loading ...
  • Žymos

  • Naujausi komentarai

  • Naujausi įrašai

  • .hide { display: none;} p:target {display:block;} Read more

    Asal mula web Judi Poker Online Mengelokkan dipercaya di Dunia.

    Pikir buku Foster’ s Complete Hoyle, RF Foster menuliskan “ Permainan situs pokerqq paling dipercaya dimainkan pertama di Amerika Serikat, lima kartu bikin masing masing pemain dari satu antaran kartu berisi 20 kartu”. Tetapi ada banyaknya ahli tarikh yg tidak setuju seperti David Parlett yg menerangkan jika permainan situs judi poker online paling dipercaya ini mirip seperti sajian kartu dari Persia yg dibawa oleh As-Nas. Kaum sejahrawan menjelaskan nama sajian ini diambil dari Poca Irlandi adalah Pron Pokah atau Pocket, tetapi masih menjadi abu-abu karena bukan dijumpai dengan pasti siapa yg menjelaskan permainan ini menjadi permainan poker.

    Walau ada sisi perjudian dalam semua tipe sajian ini, banyak pakar membaca lebih jelas berkaitan gimana situs judi poker mampu menjadi game taruhan yang disenangi beberapa orang dalam Amerika Serikat. Itu bertindak bertepatan dengan munculnya per judian di daerah sungai Mississippi dan daerah sekelilingnya di dalam tahun 1700 an & 1800 an. Pada ketika itu mungkin serius tampil terdapatnya keserupaan antara poker masa lalu dengan modern poker online bukan hanya pada trick berspekulasi tetapi sampai ke pikiran di tempat. Mungkin inilah cikal akan munculnya produk poker modern yg kita ketahui sampai saat tersebut.

    Riwayat awal timbulnya situs judi poker mengelokkan dipercaya Di dalam graha judi, salon sampai kapal-kapal yg siapkan arena per judian yg ada didaerah setengah Mississippi, mereka terkadang permainan cukup hanya manfaatkan 1 dek yg beberapa 20 kartu (seperti permainan as-nas). Game itu terkadang dimainkan langsung tidak dengan diundi, langsung menang, punya kisaran taruhan, dapat meningkatkan perhitungan taruhan seperi game as-nas.

    Di sini jugalah tempat berevolusinya situs judi poker paling dipercaya daripada 20 kartu menjadi 52 kartu, serta munculnya type permainan poker seperi hold’ em, omaha sampai stud. Herannya orang melihat jika poker stud jadi poker pertama dan classic yg telah dimainkan lebih daripada 200 tahun.

    Diakhir tahun 1800 an produk Poker Online mulai ditambah lagi ketentuan baru sebagaimana straight dan flush & beberapa type tipe yang lain lain seperti tipe poker low ball, wild cards, community cards of one praktik dan lainnya.

  • Nuomonės

    Vyresni pedagogai: ar jie gali būti tokie pat kūrybingi, kaip jauni pedagogai?

    Vyresni pedagogai: ar jie gali būti tokie pat kūrybingi, kaip jauni pedagogai? Vis dar nenutyla disk ...

    Tęsia „žiaurių akcijų“ tradiciją

    Finansų ministerijos ir jai pavaldžios Mokesčių inspekcijos (VMI) atstovų paskelbti planai pradėti m ...

    Ras vietą tautos atmintyje

    Lietuvoje – ypatinga sukaktis. Prieš 80 metų, 1941 m. birželio 22–28 dienomis, Lietuvoje įvyko sukil ...

    Prezidento pamokslas ir mažuma

    Atėjo vasara ir mažumai pagaliau prasidėjo nauji metai. Mažuma – tai krašto vadovybė, arba Seimo nar ...

    NAUJIENLAŠKIO PRENUMERATA

    Anupro Dirvelės nuotykiai

    Onė dedasi laiminga, Nors ir bus lietaus. Parduotuvėj skėčiai pinga, Gal už eurą gaus?
    Kempė pirmas skleidžia skėtį, Baltą lyg puta. Tiks į barą maklinėti. Lyjant. Kai kada…
    O Anupras taip sumojo: ,,Akcija? Puiku!“ Dešimt eurų jis suplojo. Juodas. Nepigu…
    Pašilėnai šurmuliavo. Lietūs? Nebaisu! Tik Vaciukas skėtį gavo. Septynių spalvų…

    Sena tinklapio "valstietis.lt" versija