Flickr.com nuotr.

„Automobilis taps galingesnis, vartos mažiau degalų, tačiau jo patikimumas nesumažės“, – tokiais šūkiais vairuotojus vilioja Lietuvoje jau žinomą paslaugą, „chip tuningą“, siūlančios įmonės. Ar jie teisingi? Ar išties sumokėjus kelis šimtus eurų, automobilis ne tik įgaus papildomą kvėpavimą, taps ekonomiškesnis, o jo patikimumas nesumažės?

Atsakymas į šiuos klausimus yra paprastas – ne. Jeigu tokį stebuklą sugebėtų padaryti garaže su kompiuteriu dirbantis mechanikas, tai ar tikrai to negalėtų tūkstančiai automobilių gamyklose dirbančių kvalifikuotų inžinierių?

Visi trys dalykai, „didesnė galia“, „didesnė ekonomija“ ir „nepakitęs patikimumas“ po „čipavimo“ egzistuoti negali. Dažniausiai po „čipavimo“ įmanomas tik vienas iš išvardintų elementų, kartais – du, tačiau visi trys – niekada.

Tačiau pradėkime nuo pradžių. „Čipavimas“ yra naudingas tik automobiliams, turintiems turbokompresorių – daugumai dyzelinių ir daliai naujesnių benzininių. Priklausomai nuo savininko poreikių, galima padidinti variklio galią ar pagerinti jo degalų ekonomiją, tačiau kone visi automobilių vairuotojai nori pirmojo varianto, o antrasis populiaresnis tarp sunkvežimių savininkų.

Dauguma dyzelinių modelių jau išriedėję pro gamyklos vartus būna prislopinti. Pirkėjams reikalingi skirtingų galingumų varikliai, tačiau gamintojas neskiria lėšų, kad gamintų jų daug ir unikalių: kur kas paprasčiau yra sukurti vieną, kurį perprogramuojant keičiamas galingumas.

Pavyzdžių daug: senesnės kartos „Volkswagen“ dviejų litrų darbinio tūrio TDI jėgainių galia svyravo nuo 110 iki 170 AG, nors pačių variklių blokas ir „viduriai“ – tokie patys. Analogiškai daro ir „Volvo“, BMW, „Peugeot“ bei kiti gamintojai. Variklis tas pats, skiriasi tik turbina, purkštukai ir programavimas, o galios – jau pusantro karto daugiau. Ir yra proga kiekvienam varikliui priklijuoti skirtingą kainą.

„Chip tuningas“ įvairiems automobiliams, priklausomai nuo cilindrų skaičiaus, kainuoja 200-400 eurų. Profesionaliausios įmonės Lietuvoje taiko kiek didesnius įkainius nei „garažiniai“, tačiau jų ilgametė istorija leidžia pasitikėti kur kas labiau nei niekam nežinomu programuotoju.

Automobilyje, priklausomai nuo „užslopinimo“ gamybos metu, galima išgauti papildomai 10-40 procentų galios ir sukimo momento. Yra ir ekstremalių pavyzdžių, kai galios padidėjimai fiksuoti po 70-80 procentų (tokie pasitaiko programuojant senuosius, 65 AG išvystančius 1,9 l darbinio tūrio „Volkswagen“ TDI variklius), tačiau tai – vienetai.

Kokia situacija tokiais atvejais su degalų ekonomija? Ji praktiškai nekinta, tačiau vairuotojams neretai atrodo priešingai. Kodėl?

Degalų sąnaudų padidėjimą po „čipavimo“ pajusti galima dėl to, kad geriau bėgėjantis automobiliui, vairuotojas tuo mėgaujasi kur kas dažniau. Daugelis šį jausmą palygina su priekabos atkabinimu. Tačiau prie galios įpratus, degalų sąnaudos gali sumažėti. Palengva bėgėjantis, galingesnis variklis naudoja nedidelę dalį savo potencialo, kai iš „nečipuoto“, norint pasiekti tą patį greitį, gali būti spaudžiamos visos jėgos. Kita vertus, tą pajusti itin sunku.

O kaip yra su patikimumu? Jeigu automobilis turėjo 110 AG ir po „čipavimo“ ji išaugo iki 150 AG, galima neabejoti: sankaba, pavarų dėžė ir kiti transmisijos elementai gaus didesnę apkrovą ir tarnaus trumpiau. Tačiau prisiminkime tą patį „Volkswagen“ pavyzdį. Jeigu vienas dviejų litrų darbinio tūrio variklį turintis „Golf“ tik išriedėjęs iš gamyklos išvysto 110 AG, o kitas – 170 AG, pavarų dėžės, sankabos ir daugelis kitų transmisijos komponentų juose nesiskiria. Tai reiškia, kad gamintojas yra apskaičiavęs automobilio pajėgumą didžiausiai variklio pasiekiamai galiai.

Kita vertus, jeigu perkate naudotą automobilį, tie patys apskaičiavimai yra niekiniai – jie priklauso nuo konkrečių agregatų būklės. Tiek pat kilometrų įveikusių automobilių dalių būklė gali būti visiškai skirtinga ir „čipavimas“ vienam jų bus mirties nuosprendis, o kitam tik „atkabins priekabą“ ir leis mėgautis dar ilgus metus.

Kitas svarbus, tačiau neretai pamirštamas klausimas – legalumas. Lietuvoje draudžiama automobilio variklio galią didinti daugiau nei 30 proc., tad „chip tuningas“ neretai gali būti nelegalus. Kita vertus, techninės apžiūros metu galia nematuojama.

TA metu tikrinamas kitas dalykas – automobilio dūmingumas, tačiau jam „čipavimas“ turi nedaug įtakos. Dūmingumo parametrai Lietuvoje nėra griežti, tad bet koks katalizatorių turintis „čipuotas“ automobilis šių normų neviršys.

Išreikšti nuomonę

Primename, kad komentuojantis asmuo prisiima atsakomybę dėl savo komentaro


http://www.linasagro.lt/specialus-pasiulymai/skelbiame-akcija-biomas-produktams

ŠIANDIEN YRA
BALANDŽIO 19
2024
  • balandžio 2024
    PrATKPnŠS
    « Kov   Geg »
    1 2 3 4 5 6 7
    8 9 10 11 12 13 14
    15 16 17 18 19 20 21
    22 23 24 25 26 27 28
    29 30      
  • Balsavimas

    Ar “Corona” viruso pavojus pakeitė jūsų gyvenimo įpročius?

    View Results

    Loading ... Loading ...
  • Žymos

  • Naujausi komentarai

  • Naujausi įrašai

  • .hide { display: none;} p:target {display:block;} Read more

    Asal mula web Judi Poker Online Mengelokkan dipercaya di Dunia.

    Pikir buku Foster’ s Complete Hoyle, RF Foster menuliskan “ Permainan situs pokerqq paling dipercaya dimainkan pertama di Amerika Serikat, lima kartu bikin masing masing pemain dari satu antaran kartu berisi 20 kartu”. Tetapi ada banyaknya ahli tarikh yg tidak setuju seperti David Parlett yg menerangkan jika permainan situs judi poker online paling dipercaya ini mirip seperti sajian kartu dari Persia yg dibawa oleh As-Nas. Kaum sejahrawan menjelaskan nama sajian ini diambil dari Poca Irlandi adalah Pron Pokah atau Pocket, tetapi masih menjadi abu-abu karena bukan dijumpai dengan pasti siapa yg menjelaskan permainan ini menjadi permainan poker.

    Walau ada sisi perjudian dalam semua tipe sajian ini, banyak pakar membaca lebih jelas berkaitan gimana situs judi poker mampu menjadi game taruhan yang disenangi beberapa orang dalam Amerika Serikat. Itu bertindak bertepatan dengan munculnya per judian di daerah sungai Mississippi dan daerah sekelilingnya di dalam tahun 1700 an & 1800 an. Pada ketika itu mungkin serius tampil terdapatnya keserupaan antara poker masa lalu dengan modern poker online bukan hanya pada trick berspekulasi tetapi sampai ke pikiran di tempat. Mungkin inilah cikal akan munculnya produk poker modern yg kita ketahui sampai saat tersebut.

    Riwayat awal timbulnya situs judi poker mengelokkan dipercaya Di dalam graha judi, salon sampai kapal-kapal yg siapkan arena per judian yg ada didaerah setengah Mississippi, mereka terkadang permainan cukup hanya manfaatkan 1 dek yg beberapa 20 kartu (seperti permainan as-nas). Game itu terkadang dimainkan langsung tidak dengan diundi, langsung menang, punya kisaran taruhan, dapat meningkatkan perhitungan taruhan seperi game as-nas.

    Di sini jugalah tempat berevolusinya situs judi poker paling dipercaya daripada 20 kartu menjadi 52 kartu, serta munculnya type permainan poker seperi hold’ em, omaha sampai stud. Herannya orang melihat jika poker stud jadi poker pertama dan classic yg telah dimainkan lebih daripada 200 tahun.

    Diakhir tahun 1800 an produk Poker Online mulai ditambah lagi ketentuan baru sebagaimana straight dan flush & beberapa type tipe yang lain lain seperti tipe poker low ball, wild cards, community cards of one praktik dan lainnya.

  • Nuomonės

    Vyresni pedagogai: ar jie gali būti tokie pat kūrybingi, kaip jauni pedagogai?

    Vyresni pedagogai: ar jie gali būti tokie pat kūrybingi, kaip jauni pedagogai? Vis dar nenutyla disk ...

    Tęsia „žiaurių akcijų“ tradiciją

    Finansų ministerijos ir jai pavaldžios Mokesčių inspekcijos (VMI) atstovų paskelbti planai pradėti m ...

    Ras vietą tautos atmintyje

    Lietuvoje – ypatinga sukaktis. Prieš 80 metų, 1941 m. birželio 22–28 dienomis, Lietuvoje įvyko sukil ...

    Prezidento pamokslas ir mažuma

    Atėjo vasara ir mažumai pagaliau prasidėjo nauji metai. Mažuma – tai krašto vadovybė, arba Seimo nar ...

    NAUJIENLAŠKIO PRENUMERATA

    Anupro Dirvelės nuotykiai

    Onė dedasi laiminga, Nors ir bus lietaus. Parduotuvėj skėčiai pinga, Gal už eurą gaus?
    Kempė pirmas skleidžia skėtį, Baltą lyg puta. Tiks į barą maklinėti. Lyjant. Kai kada…
    O Anupras taip sumojo: ,,Akcija? Puiku!“ Dešimt eurų jis suplojo. Juodas. Nepigu…
    Pašilėnai šurmuliavo. Lietūs? Nebaisu! Tik Vaciukas skėtį gavo. Septynių spalvų…

    Sena tinklapio "valstietis.lt" versija