ŽŪM nuotr.

Nacionalinė mokėjimo agentūra prie Žemės ūkio ministerijos informavo Žemės ūkio ministeriją apie paramos gavėjų UAB „Mendina“, UAB „Lidanca“, UAB „Pažiba“, UAB „Doradas“, UAB „Pagauk svajonę“, UAB „Mukera“, UAB „AquaNet LT“ ir UAB „Minčia“ padarytus pažeidimus ir, atsižvelgdama į pridėtuose dokumentuose išdėstytas aplinkybes, pasiūlė Ministerijai neskirti (neišmokėti) prašomų paramos sumų pagal pateiktus mokėjimų prašymus ir panaikinti sprendimus skirti paramą.

Iš Agentūros pateiktos medžiagos matyti, kad paraiškos paramai gauti teiktos pagal Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2007–2013 metų veiksmų  programos antrosios prioritetinės krypties „Akvakultūra, žvejyba vidaus vandenyse, žuvininkystės ir akvakultūros produktų perdirbimas ir rinkodara“ priemonės „Akvakultūra“ veiklos sritį „Investicijos į akvakultūros įmones“ įgyvendinimo supaprastintąsias taisykles. Probleminių klausimų nagrinėjimo komisijai, nagrinėjant Agentūros pateiktą medžiagą kilo įtarimų, kad šios aštuonios bendrovės įsteigtos fiktyviai, kad pasinaudojant Supaprastintosiomis taisyklėmis būtų gauta daug didesnė parama nei nustatyta teisės aktuose, įgyvendinant to paties pobūdžio projektą.

Projektų administravimo metu 2015 m. spalio mėn. patikrų vietoje metu Agentūra nustatė, kad faktinė visų projektų įgyvendinimo vieta yra pastate-veršidėse, kurio adresas Cirulių g. 15, Kvietinių k., Klaipėdos r.

Agentūros pateiktuose dokumentuose, be projekto įgyvendinimo vietos, pateikiama ir daugiau duomenų, kurių pagrindu manytina, kad minėtosios bendrovės sudarė dirbtinai sukurtas sąlygas paramai gauti, t. y. sutampa projektuose numatyta vykdyti arba vykdoma veikla, susiję asmenys, susiję projektai, įmonės partnerės (įmonių direktoriai ir akcininkai yra skirtingi, tačiau kai kur pavardės kartojasi, o kai kurie asmenys yra galimai susiję giminystės ryšiais).

Įmonės paraiškas pateikė vienodu arba panašiu metu. Įmonės registruotos irgi panašiu arba vienodu laiku. Projektų paraiškų aprašymas identiškas, tokios pat investicijos, investicijų vertė, komerciniai pasiūlymai, tokie pat projektų prioritetiniai kriterijai, projektų priežiūros rodikliai: įmonių pardavimo pajamos, įmonių grynieji pelnai, produkcijos kiekiai, darbo vietų skaičius, tokia pat elgsena, toks pat raštų, pateikiamų Agentūrai, stilius, pateikiamų dokumentų datos, pateikiama informacija. Iš visos šių faktinių aplinkybių visumos, manome, kad minėtosios bendrovės įsteigtos fiktyviai, siekiant pasinaudoti didesne parama.

Įvertinus turimą informaciją, manytina, kad tikrasis 9-ų vienoje vietoje įgyvendinamų projektų tikslas buvo sukurti žuvų auginimo UAS kompleksą. Visos įmonės projektus įgyvendina tame pačiame pastate, dirbtinai išskaidydamos projektus, siekdamos pasisavinti kuo didesnę paramos sumą (pagal Supaprastintąsias taisykles didžiausia galima paramos projektui suma yra 50 394 Eur, 8 projektams skirta paramos suma siekia 401 312 Eur).

Apibendrindama pateiktą informaciją ir vadovaudamasi Lietuvos Respublikos baudžiamojo proceso kodeksu, Lietuvos Respublikos baudžiamuoju kodeksu Žemės ūkio ministerija prašo Lietuvos Respublikos generalinę prokuratūrą įvertinti UAB „Mendina“, UAB „Lidanca“, UAB „Pažiba“, UAB „Doradas“, UAB „Pagauk svajonę“, UAB „Mukera“, UAB „AquaNet LT“, UAB „Minčia“, UAB „Nortomas“ ir su jomis susijusių asmenų veiksmus siekiant gauti didesnę paramą ir inicijuoti ikiteisminį tyrimą bei nustatyti kaltus asmenis.