P. Lileikio nuotr.

Daugiau kaip 350 pradinių klasių mokytojų visoje Lietuvoje per ateinančius dvejus metus pasiruoš išmokyti vaikus pažinti ir tinkamai reikšti jausmus, spręsti konfliktus, suprasti savo elgesio pasekmes. Formuoti socialinius ir emocinius įgūdžius pedagogai vaikams padės savo klasėse įgyvendindami programą „Antras žingsnis“.

Įgiję tinkamų socialinių emocinių įgūdžių, vaikai geba atpažinti savo ir kitų emocijas, jas tinkamai išreikšti, reaguoti socialiai priimtinais būdais, taikiai spręsti konfliktus, atsispirti impulsyviam elgesiui. Tyrimai patvirtina, kad mokantis šių įgūdžių keičiasi ne tik vaikų elgesys, bet ir akademiniai pasiekimai, mokiniai rečiau patiria atstūmimą ar patyčias. Būtent tai yra gerų santykių ir saugios, darbingos aplinkos mokykloje pamatas.

Paramos vaikams centro specialistų įgyvendinama programa „Antras žingsnis“ remiasi svarbiausiais socialiniais gebėjimais: empatija, impulsų kontrole, konstruktyviu problemų sprendimu ir pykčio valdymu. Šių socialinių ir emocinių įgūdžių vaikai mokomi atkartojant gyvenimiškas situacijas, įtvirtinant išmoktus įgūdžius bei gaudami teigiamų mokytojos pastiprinimų.

Programa yra sistemiškai sudėliota, mokytojui informacija pateikiama paprastai ir aiškiai, o vaikams – patraukliai.

Europos socialinio fondo lėšomis finansuojamos (projektas „Saugios aplinkos mokykloje kūrimas II“) programos “Antras žingsnis” mokymai vyks iki 2019 m. gruodžio mėnesio.

Pirmuose seminaruose jau dalyvavo beveik 100 mokytojų iš Vilniaus, Kretingos, Kėdainių, Panevėžio ir Švenčionių rajonų.

Dalyviai pabrėžė, kad labai naudinga buvo daugiau sužinoti apie emocijų, ypač pykčio, valdymą, susipažinti su problemų sprendimo modeliais, daugiau sužinoti apie tėvų įtraukimo į vaikų ugdymą galimybes.

 

www.rinkosaikste.lt