FB nuotr.

Nuo 2003 metų Beatričė Kelerienė eksponavo savo darbus dešimtyse parodų Japonijoje, Korėjoje, Karibų šalyse. Jos keramikos kūriniai ne kartą laimėję prestižiškiausiuose Japonijos keramikos konkursuose: Toki 2014, Tanabe 2013. Autorės darbai apdovanoti asmeniniu Kyoto gubernatoriaus apdovanojimu 2014 metų Kyoto parodoje; Jai įteiktas specialus prizas bene garsiausioje tarptautinėje keramikos parodoje Mino 2014.

Lietuvoje Beatričės Kelerienės kūrinių paroda rengiama pirmąkart.

Beatričės Kelerienės braižu keramikoje tapo aukštos temperatūros malkinio degimo kūriniai dekoruoti išsilydžiusiais medžio pelenais ir, be abejo, lengvai atpažįstama, klasikine arbatos estetika persmelkta stalo keramika. 2014 metais Beatričė Kelerienė Vilniaus rajone, istoriniame Karmazinų slėnyje įkūrė ir įrengė Karmazinų Keramikos Meno Centrą ir pastatė unikalią, 5 m ilgio aukštos temperatūros malkinę aukštakrosnę – Karmazinų Anagamą. Anagama degimo procesas yra labai brangus ir reiklus, reikalaujantis ypatingos meistrystės ir patirties, kita vertus, šiuo būdu degti kūriniai vertintojų pripažįstami kaip atskira, ekskliuzyvinė kategorija keramikoje.

Parodoje,- prisilietimų reikalaujanti Beatričės 4D keramika

Didelė dalis parodoje eksponuojamų kūrinių, būtent aukštos temperatūros krosnyse sukurti skulptūriniai objektai. Greta ir interjerų puošmena, – indai ar vazos, – pačios pavieniui kuriančios autentišką aplinką ir visiškai pasikeičiančios, kai užpildomos gėlių puokštėmis.

Autorė sako, kad žvelgiant į parodos kūrinius, pirmiausiai suvokiame trijų dimensijų formas, bet pradėjus šiuos kūrinius naudoti savo kasdieniame gyvenime, puošti savo aplinką, prisilietimais atskleidžiame ketvirtąją, – esminę kūrinio dimensiją, – sąveiką su būtimi naudojant. Pelenų glazūros vazos, pabuvę užpildytos vandeniu, ilgainiui įgauna naujus atspalvius, išdžiūvę paviršiai vėlgi keičiasi. Indų ir arbatinukų paviršiai ir faktūros nuolat kinta juos naudojant, plaunant. Šeimininko ranka ir mylimas indas kaskart vis labiau atpažįsta vienas kitą. Sodo ar interjero skulptūros kiekvieną sezoną keičiasi kartu su aplinka ir oru, žinia, priklausomai nuo to, kur jos apgyvendintos. Keramikos meistras, sukurdamas kūrinį tik užduoda formą ir nubrėžia likimo kryptį jam. Vėliau kūrinio gyvybę palaiko ir gyvenimo virsmus formuoja kūrinio šeimininko rankos ir aplinka. Tai subtiliau už elektroninį Tamagotchi žaislą, kurį žmonės imasi puoselėti, juokiasi Beatričė. Nuoširdžiai puoselėjamas keramikos kūrinys atskleis jums nepalyginamai daugiau kaitos. O kūrinio autoriaus meistrystę įvertinsite iš šios kaitos grožio.

Autorė šią parodą pavadino “Gražiausi Kūriniai Iš Nepamestų Radinių Kolekcijos“. Jos žodžiais, metų metais gilinantis į molio ir ugnies stichijas pasiseka rasti nuostabių dalykų. Suėmus juos rankomis, gimsta gražūs daiktai, įgaunantys vazų, skulptūrų ar indų formas. Stengiuosi gyvenime jų nepamesti, o šįsyk atrinkau gražiausius iš šių Nepamestų Radinių, sako Beatričė Kelerienė.

Parodą kviečiame apžiūrėti Galerijoje Vilnensis nuo kovo 1d. iki kovo 31 d. Kiekvieną savaitę parodoje galėsite susitikti su autore ir asmeniškai išgirsti kūrinių pristatymus. Be abejo, kūrinius galima bus paliesti.