Scanpix nuotr.

Duodamas interviu Vokietijos dienraščiui „Westfalen-Blatt“, kompanijos „Porsche“ vykdantysis direktorius Oliveris Blumė teigė, kad šis sportinių automobilių gamintojas neplanuoja ir artimiausiu metu tikrai nekurs autonominio automobilio. „iPhone išmanusis telefonas turi gulėti jūsų kišenėje, o ne važinėti gatvėmis,“ – sakė jis. Kompanija nesiruošia formuoti inžinierių komandos, kurie dirbtų su autonominio automobilio valdymo technologijomis. „Porsche“ skirti vairuotojams ir patys vairuoti negalės“, – sakė O. Blumė.

Kompanijos „Porsche“ vadovo komentarai patvirtina teiginius, kad kai kurie išskirtinių sportiškų automobilių gamintojai nesiruošia artimiausiais dešimtmečiais į gatves paleisti autonominių automobilių be vairuotojų ir tiki savo kompanijos sėkme bei pirkėjais, kurie vairuos patys. Panašios politikos laikosi ir „Lamborghini“ – jos vadovai kiek anksčiau pasisakė panašiai griežtai.

Visiškai priešingos nuomonės laikosi „Mercedes-Benz“ ir BMW gamintojai – jie nori būti tarp pirmųjų, kurie pasiūlys autonominius automobilius. Kaip teigia „Boston Consulting Group“ analitikai, iki 2025 metų autonominės sistemos automobiliuose gali būti montuojamos net 13 procentų visų jų, o bendra tokių automobilių rinkos apyvarta sieks net 40 milijardų eurų – iki šiol tokių optimistinių skaičių niekas net nedrįso prognozuoti.

Tuo tarpu „Porsche“ artimiausiu metu žada turėti visų savo modelių plug-in hibridines versijas. Tai, anot kompanijos vadovo, netrukdo sportiškam vairavimui.
Pirmoji plug-in hibridinė legendinio 911 modelio versija rinkoje pasirodys 2018 metų pradžioje. Varomas tik elektros toks 911-as galės nuvažiuoti iki 50 km.

Vokiečiai investuoja milijardą eurų į naujos gamyklos prie Štutgarto statybą, joje bus gaminamas naujas visiškai elektrinis „Porsche“ modelis, kuris publikai buvo pristatytas, kaip „Mission E“. Tai bus daugiau, kaip 600 AG turintis automobilis, pilnai pakrautais akumuliatoriais galintis nuvažiuoti net 500 km.

 

Laidą parengė Ramūnas Fetingis