Daugelį motociklininkų kiti eismo dalyviai dažniausiai vadina kamikadzėmis arba mirtininkais („Pixabay“ nuotr.)

Lietuvos kelių policijos tarnyba pranešė, jog per tris vasaros mėnesius šalies keliuose įvyko 117 eismo įvykių, kuriuose dalyvavo motociklus vairuojantys asmenys. Šiuose įvykiuose žuvo 4 žmonės, 123 žmonės buvo sužeisti. Birželio-rugpjūčio mėnesiais įvyko 18 eismo įvykių dalyvaujant teisės vairuoti neturintiems motociklininkams, šiuose įvykiuose žuvo 3 žmonės, dar 20 žmonių buvo sužeista.

Visada – pirmas

Daugelį motociklininkų kiti eismo dalyviai dažniausiai vadina kamikadzėmis arba mirtininkais. Mat pastarieji neretai tiesiog „skraido“ miestų gatvėmis ir šalies keliais – nespėjus nė mirktelėti atsiranda tarsi „iš niekur“, įsispraudžia tarp prie šviesoforų sustojusių automobilių, važiuoja per eismo juostas žyminčias linijas arba priešinga eismo juosta, lenkdamas kitas transporto priemones. Į priekaištus tokie „skraidūnai“ paprastai atšauna, jog būtent kitų transporto priemonių vairuotojai esantys žiopliai, nemokantys važiuoti, vos ne specialiai pakišantys savo automobilius po… motociklais.

Tiesa, drausmingi motociklininkai pyksta pavadinti „mirtininkais“, tačiau turėtų sutikti, kad nemažai jų nesilaiko saugaus eismo taisyklių. „Aš pats turėjau motociklą ir laksčiau, kai buvau jaunesnis, – prisipažino beveik 30 metų vairavimo įgūdžių turintis Rokas. – Apžergęs galingą riaumojantį žvėrį jautiesi nerealiai ir manai, kad visur gali būti pirmas: skrieji, kol spidometro rodyklė „užsilenkia“, landžioji siauručiais tarpeliais, pravažiuoji tokiomis vietomis, kur neįveiktų joks automobilis… Deja, kai jaunas, kartais užmiršti, kad pirmas gali atsidurti ir karste…“

 Apšlakstyta krauju

Buvusio motociklininko žodžius patvirtina ir skaudžios žūtys. Kalendorinio rudens pradžia buvo itin nelaiminga motociklininkams. Rugsėjo 2-ąją, apie 8 valandą vakaro, Panevėžyje, J. Janonio gatvėje įvyko kraupi avarija. Nepasirinkęs saugaus greičio motociklo „Honda“ vairuotojas (27 m.) išvažiavo į priešpriešinę eismo juostą ir susidūrė su ta pačia kryptimi važiuojančiu bei apsisukinėjančiu automobiliu „Ford Focus“, kurį vairavo vietos gyventojas (44 m.). Eismo įvykio metu motociklo vairuotojas žuvo vietoje.

Mažeikiuose Draugystės gatvė neseniai taip pat buvo apšlakstyta jauno vyro (31 m.) krauju. Rugpjūčio 4-osios vakarą, apie pusę dešimtos vakaro automobiliu „Ford Focus“ jaunuolis (19 m.), išvažinėjo iš kiemo ir sukdamas į kairę nepraleido tiesiai važiavusio motociklo „Suzuki GSX-R 1100“. Transporto priemonės susidūrė. Eismo įvykio metu smarkiai nukentėjo motociklininkas. Vyras buvo skubiai nuvežtas į ligoninę, tačiau dėl daugybinių traumų medikai buvo bejėgiai padėti – sužeistasis maždaug po pusvalandžio mirė.

Pasak pareigūnų, motociklas buvo be privalomosios techninės apžiūros, neapdraustas.

Nesaugi sankryža?

Šių metų birželio 27-osios vakarą skaudi nelaimė įvyko Veiverių plento ir Technikumo gatvės sankryžoje, Kaune – susidūrė motociklas BMW ir automobilis „Ford Mondeo“. Pasekmės tragiškos – vietoje žuvo motociklininkas (25 m.), užsiliepsnojo motociklas. „Ford‘ą“ vairavęs garbaus amžiaus vyras aiškino, jog sukęs į kairę pusę, tačiau dėl kelio ženklų, kurie užstoja gatvę, nepastebėjęs atvažiuojančio motociklinko, todėl jo nepraleidęs.

Į avarijos vietą susirinkę žmonės kalbėjo, kad ši sankryža – viena nesaugiausių Kaune. Apie tai kai kurie gyventojai informavo įvairiais institucijas, tačiau valdininkai žioplumu ir neatidumu apkaltino vairuotojus ir nesiėmė jokių veiksmų. Vietiniai kalba, jog čia gana dažnai įvyksta avarijos, tik gal baigiasi ne taip tragiškai. Tačiau valdininkai tvirtina, jog dėl nelaimių kalti patys vairuotojai, nepaisantys kelio ženklų ir smarkiai viršijantys leistiną greitį.

Beje, prieš dešimtmetį šioje vietoje avarijos metu žuvo trys žmonės.

Sužalotų – dešimtys

Laimė, kad tokie eismo įvykiai ne visada pasibaigia tragiškai. Tačiau, jei į avariją pakliūva motociklininkas, tai jis nukenčia labiausiai. Štai birželio 13-ąją Kaune, Sukilėlių prospekto ir Tvirtovės alėjos sankryžoje apie 10 valandą 15 minučių susidūrė autobusas ir „Suzuki“ motociklas. Šviesoforu reguliuojamoje sankryžoje autobusas iš Sukilėlių prospekto suko į Tvirtovės alėją. Tuo metu Sukilėlių prospektu tiesiai važiavo motociklas „Suzuki“. Autobuso vairuotojas nė nespėjo mirktelti, kai suzukis rėžėsi į autobuso šoną. Smūgis buvo toks stiprus, kad motociklas sulindo į autobusą.

„Suzuki“ vairavęs jaunuolis ir viena autobuso keleivė atsidūrė Kauno klinikose.

Liepos 10-osios vakarą nepasisekė Šiaurės prospektu (Kaunas) motociklu „Harley Davidson“ važiavusiam vyrui (51 m.). Jo vairuojamas motociklas susidūrė su „Ford Focus“, kurį vairavo neblaivi (1,56 prom girtumas) moteris (48 m.). Sužalotas motociklininkas nuvežtas į ligoninę.

Per ilgąjį Joninių savaitgalį kelyje Jonava-Kėdainiai-Šeduva vyro (33 m.) vairuojamas motociklas „Honda VFR 800“ susidūrė su automobiliu „Volvo“, kurio vairuotojas paspruko iš įvykio vietos. Dėl patirtų sužalojimų motociklininkas buvo pristatytas į ligoninę.

Rugpjūčio 31 dieną , apie 11.30 val., Mažeikiuose, Algirdo gatvėje buvo sužalotas opelį bandęs aplenkti „Suzuki GSF 600 SV“ vairavęs jaunuolis (20 m.). Motociklo vairuotojas buvo nuvežtas į Mažeikių ligoninę, jam diagnozuoti kojos ir rankos kaulo lūžiai, vyrukas gydomas traumatologijos skyriuje. „Opel Vectra“ automobilį vairavęs vyras (72 m.) dievagojosi nepastebėjęs staiga „išdygusio“ motociklo. Abu vairuotojai buvo blaivūs.

Neturėjo teisės vairuoti

Kaip praneša Policijos departamentas, pirmąjį rugsėjo savaitgalį Lietuvos kelių policijos tarnybos Specialios paskirties skyriaus pareigūnai vykdė sustiprintas pavojingo ir chuliganiško vairavimo kontrolės priemones Utenos ir Vilniaus apskrityse, ypatingą dėmesį skirdami motociklus vairuojantiems asmenims. Pareigūnai šeštadienio ir sekmadienio reidų metu patikrino apie 80 motociklų.

Utenoje, Jono Basanavičiaus gatvėje, beveik tuo pačiu metu buvo nustatyti du pažeidėjai, vairavę galingus „Honda“ ir „Kawasaki“ motociklus.

Motociklą „Honda CBR1000RR“, prie kurio buvo pritvirtintas itališko valstybinio numerio ženklas, vairavo jaunuolis (22 m.), kuris paaiškino, kad dokumentus pamiršo namie. Patikrinus vairuotojo duomenis, paaiškėjo, kad jaunas vyras neturi teisės vairuoti nei motociklus, nei kitas transporto priemones – ši teisė iš gerai policijai žinomo vyro buvo atimta prieš pusmetį už tai, kad šis nepakluso uniformuoto pareigūno reikalavimui sustabdyti automobilį ir bėgo nuo policijos. Įtarimą sukėlė ir valstybinio numerio ženklo lentelė – atidžiau patikrinus, pareigūnai nustatė, kad ši lentelė yra netikra.

Netrukus pareigūnai sustabdė ir patikrino dar vieną galingą motociklą – „Kawasaki ZX-10“, kurį vairavo Anykščių gyventojas (30 m.). Vyras neturėjo teisės vairuoti motociklus. Prie motociklo buvo pritvirtinta Jungtinės Karalystės valstybinio numerio ženklo lentelė, tačiau jokių dokumentų vairuotojas nepateikė. Patikrinus, paaiškėjo, kad šis valstybinis numeris priklauso kitam, „Yamaha“ markės motociklui. Negana to, sustabdyto „Kawasaki ZX-10“ nepavyko identifikuoti, nes motociklo rėmo identifikacijos numeriai buvo nutrinti, o tai dažnai daroma, siekiant nuslėpti transporto priemonės vagystę. Policijai gerai žinomas, ne kartą už administracinius teisės pažeidimus baustas vyras paaiškino, kad šią transporto priemonę pirko iš nepažįstamo asmens, o dokumentų iš pardavėjo negavo. Vairuotojas kartu su įtarimą sukėlusiu galimai vogtu motociklu buvo pristatyti į policijos komisariatą.

Daug pažeidėjų

Rugsėjo pirmojo savaitgalio reidų metu Lietuvos kelių policijos tarnybos pareigūnai patikrino apie 900 transporto priemonių ir nustatė 19 alkoholį vartojusių vairuotojų, 9 asmenis, kurie vairavo, neturėdami tam teisės. Šalies keliuose šeštadienį ir sekmadienį policija nustatė 84 neblaivius vairuotojus, tarp kurių 16 asmenų vairavo neblaivūs, neturėdami teisės vairuoti, o 11 asmenų nepasimokė iš anksčiau paskirtų nuobaudų už vairavimą apsvaigus ir neturint teisės vairuoti, ir savaitgalį buvo sustabdyti pakartotinai.

Lietuvos kelių policijos tarnyba informuoja, kad specialios policinės eismo dalyvių kontrolės priemonės bus vykdomos ir ateityje, įvairiuose šalies kelių ruožuose, stabdant ir pavienes transporto priemones, ir kelias vienu metu. Tokių priemonių metu eismas gali būti sulėtintas, taip pat gali susidaryti trumpalaikės eismo spūstys.

Pareigūnai iš anksto atsiprašo vairuotojų ir kitų eismo dalyvių už galimai spūstyse praleistą laiką, tačiau atkreipia dėmesį, kad saugaus eismo užtikrinimo prevencinės ir kontrolės priemonės – vienas iš būdų vykdyti asmenų, keliančių grėsmę eismo saugumui, kontrolę ir viena iš galimybių visuomenei jaustis saugiai Lietuvos keliuose.

 

Aurelija ŽUTAUTIENĖ