Scanpix nuotr.

Pagaliau atėjusi žiema atnešė ne tik džiaugsmą, bet ir naujus rūpesčius. Kiekvieno ryto vairuotojai laukia su nerimu: užsives ar neužsives jų automobilis.
Žinoma, tokios problemos nejaučia garažuose automobilius laikantys gyventojai, anaiptol, daugumos transporto priemonės laikomos kiemuose po atviru dangumi. Tad rytais kiemuose netrūksta intensyviai plušančių su užvedimu žmonių, vieni kviečiasi pagalbon kaimynus ar draugus, kiti pagalbos tarnybas ar taksistus, treti, palikę automobilius, – keliauja į darbus viešuoju transportu ar išsikviečia taksi.
Situacija blogėja kasdien
Sinoptikams kiekvieną dieną pranašaujant dar šaltesnius orus, atitinkamai daugėja ir kviečiančius pagalbos. Pasak draudimo bendrovės „Lietuvos draudimas“ atstovės Ingridos Žaltauskaitės, iškvietimų daugėja valandomis. „Skaičius iškvietimų auga kaip ant mielių – šią akimirką turim 705 kreipinius, daugiausia dėl neužsivedančių automobilių. Išaugo ir laukimo laikas – techninės pagalbos tenka palaukti keletą valandų.
Visgi, mūsų draudimą turintiems klientams suteikiame 12 nemokamų iškvietimų per metus dėl tos pačios priežasties galimybę. Tai negalioja su skirtingomis problemomis. Išsikviesti techninę pagalbą užvedimui, jei neturi draudimo kainuoja 30-40 eurų mieste.
Jeigu žmogus mūsų klientas ir jau yra išnaudojęs tą vieną per mėnesį nemokamą iškvietimą dėl tos pačios priežasties – 20-30 eur. Įprastą dieną (pirmadienį, antradienį, trečiadienį) mūsų pagalbos tarnybos iškvietimų skaičius būna apie 150-180 skambučių. Taigi jau turime kiekius – ypač šiandien – kurie keletą kartų viršija dienos normas“, – nurodė bendrovės atstovė.
Kreipiasi į arčiausiai esančius
Internete netrūksta techninės pagalbos kelyje paslaugas siūlančių pavienių žmonių ir įmonių. Visgi, ne visi yra nurodę kainas, todėl dažniausiai jos yra sutartinis reikalas, galintis tik dar labiau sugadinti nuotaiką. Be to, žmonės vis dar kreipiasi pagalbos ir į tokias paslaugas neteikiančius specialistus. Gatvių ir kelių tiesimu, remontu bei priežiūra užsiimančios įmonės UAB „Grinda“ atstovas Egidijus Steponavičius nurodė, kad kelius valantys darbuotojai sulaukia nebent pavienių žmonių prašymų.
„Mes tokia veikla neužsiimam, bet atskirų atvejų, kai gatvėje žmogui bėda atsitiko ir mūsų darbuotojų pagalbos paprašo, galbūt keletas ir yra. Nors dažniausiai keliai ir gatvės valomi dar ankstyvoje dienos pradžioje, kai žmonių dar mažai“, – teigė E. Steponavičius. Regis, suprantama, kad įmonės darbuotojai negali padėti tokiems vairuotojams, nes kiti darbai liktų neatlikti. Apie panašią situaciją kalbėjo ir taksi paslaugų teikėjų asociacijos prezidentas Ričardas Kriukovas.
„Stengiamės tokių paslaugų, kaip automobilio užvedimas, neteikti, nes kiekvienas turi savo darbą daryti. Kadangi pakankamai daug iškvietimų gaunam. Nors besikreipiančių dėl to tikrai atsiranda. Tačiau apie kainas nieko negaliu pasakyti, nes nesame nusimatę ir nevykdome tokios veiklos“, – nurodė R. Kriukovas.
Taksistu Vilniuje dirbantis Audrius pasakojo, kad pastarąsias dvi dienas, ypač iki pietų, itin padaugėjo žmonių iškvietimo, be to, ir prašymų užvesti automobilius. „Kiek žinau, rimtų taksi įmonių darbuotojai tuo tikrai neužsiima. O iš pavienių, kiek žinau, galima tokios pagalbos sulaukti. Užvedimas kainuoja maždaug apie 10 eurų, priklausomai nuo sudėtingumo situacijos ir atstumo iki vietos“, – prisiminė jaunas vyras.
Vyrauja panašios kainos
Portalo tv3.lt kalbinti techninę pagalbą kelyje teikiančių įmonių atstovai teigė, kad darbo turi daug, todėl klientams reikia laukti ir iki dviejų valandų. Visgi, kainų skirtumai rodo, kodėl žmonės linkę pagalbos prašyti iš taksi vairuotojų ar pažįstamų. „Vairuotojų apgultis tikrai jaučiama, o bumas yra šiandieną, todėl vairuotojams tenka laukti mūsų iki valandos. Vyraujanti kaina pas mus 15-20 eurų ir priklauso nuo to, ar greitai ir lengvai pavyksta padėti, užvedant automobilį. Kainų nuo pernai nekeitėme, tai buvo tokios pačios“, – sakė Kaune pagalbą vairuotojams teikiančios įmonės „KvieskAuto“ savinininkas Mindaugo Ditkus.
Apie panašią situaciją Klaipėdoje kalbėjo ir tokią pagalbą teikiantis Gintautas Šacauskas. „Iškvietimų tikrai kasdien daugėja. Mes konkrečiai suteikiame buksyravimo pagalbą, tiek dėl užvedimo, tiek dėl traukimo nuslydusius nuo kelių. Visgi, tikrai ne visi nori ir gali teikti užvedimo pagalbą, tai nepigiai kainuoja nusiperkant reikalingas priemones. O buksyravimas pas mus kainuoja nuo 30 eurų“, – pasakojo G. Šacauskas.
Kaip to išvengti?
Tai itin aktualu mažiau praktikos turintiems vairuotojams, turintiems senesnius automobilius ar laikančius savo transporto priemones po atviru dangumi kiemuose. Patarimais pasidalino „Lietuvos draudimo“ atstovė I. Žaltauskaitė. „Raginame vairuotojus tinkamai pasirūpinti savo automobilio būkle per šalčius – ne tik turėtų būti pakeisti ir papildyti skysčiai, bet ir tinkamas akumuliatorius, taip pat jei ilgai laikėte automobilį, nevažinėjote, nusimatykite laiko tarpą ilgesnį, kad reikės greičiausiai pagalbos jį užvedant.
Daugiausia iškvietimų šaltuoju metu sulaukiame dėl ryte neužsivedančio automobilio, tad reikėtų iš vakaro pasitikrinti šiuos dalykus: ar pakankamai įkrautas ir geras automobilio akumuliatorius, ar pakeistas aušinimo skystis, ar tvarkingos užvedimo žvakės ir kitos detalės, ar naudojate kokybiškus, žieminius degalus (ypač aktualu dyzelinių automobilių savininkams), ar iš vakaro užsivedate automobilį, jei kelias dienas juo nevažinėjote. Atlikus šiuos veiksmus automobilį ryte turėtumėte užvesti be nesklandumų“, – tikino atstovė. Taigi, norintys išvengti papildomų išlaidų ir streso ryte, turėtų jau iš vakaro pasirūpinti automobiliu.