FB nuotr.

Vokietijos kapitalo mažmeninės prekybos bendrovė „Lidl Lietuva“ ketvirtadienį Lietuvoje atidarė pirmąsias 15 parduotuvių, prie kurių nuo pat ankstyvo ryto rikiavosi ilgos pirkėjų eilės, – prie Vilniuje esančių parduotuvių apie 8-9 val. rikiavosi kelių šimtų metrų eilės. Lietuva yra 26-oji rinka, kurioje veikia šis tinklas.

Vienos parduotuvės atidaryme Vilniuje dalyvavo ūkio ministras Evaldas Gustas ir Vilniaus meras Remigijus Šimašius.

„Lidl Lietuvos“ generalinis direktorius Radostinas Roussevas-Peine sako, jog tinklas didžiuojasi savo verslo modeliu.

„Mes turime daug pirkėjų laukiančių prie parduotuvės. Mes didžiuojamės savo verslo modeliu 26 šalyse. Mūsų verslo modelis yra geriausia kokybė už geriausią kainą. Mes atsidarėme 26-oje valstybėje Lietuvoje. Aš norėčiau pasakyti, kad svarbiausias dalykas, kad žmonės nuo šiol neprivalės laukti akcijų, nes mūsų reguliarios kainos bus patrauklios“, – BNS ketvirtadienį sakė „Lidl Lietuvos“ vadovas.

Pasak jo, tinklas plėsis ir šiemet planuoja atidaryti daugiau nei 20 parduotuvių bei investuoti 60 mln. eurų.

„Lidl“ dar 2002 metais paskelbė apie savo atėjimą į Lietuvą, tačiau vėliau buvo pristabdęs šiuos planus, ilgą laiką jis neskelbė jokios informacijos. Tik pastaraisiais metais, pradėjus aktyviai pirkti sklypus ir statyti parduotuves, tapo aišku, kad tinklas ruošiasi atidarymui. Pastaraisiais mėnesiais, tinklui atidarius 40 mln. eurų vertės logistikos centrą Kaune bei pasisamdžius viešųjų ryšių specialistus, visuomenę pasiekė vis daugiau informacijos, kol galiausiai prieš kelias savaites paaiškėjo, kad jis atsidarys birželio pradžioje.

„Lidl“ asortimente – daugiau nei 1600 prekių, kurių dauguma yra „Lidl“ užsakymu pagaminti maisto ir nemaisto produktai. Visos Lietuvos gamintojų prekės taip pat yra su „Lidl“ ženklo pakuotėmis. Kai kurie produktai yra kur kas pigesni nei kituose prekybos centruose

Vadybos konsultantas Justas Gavėnas sako, jog užsienio tinklo atėjimas yra labai svarbus, nes kartu ateina investicijos, o naujas rinkos dalyvis sudrebins pamatinius lietuvių pirkimo įpročius. Anot jo, konkurencija privers ir kitus prekybos tinklus mažinti kainas ar ieškoti kitokių pirkėjų viliojimo būdų.

„Pastarojo mėnesio kitų tinklų komunikacija ypač pabrėžiama lietuviškos kilmės produktų buvimas lentynose, ir tikėtina, kad čia gali būti gna didelis šurmulys apie tai, nes „Lidl“ yra paskelbęs, kad apie 20 proc. asortimento bus lietuviško, o kituose tinkluose tas kiekis yra žymiai didesnis – tai vieni vaidins, kad labiau parduoda tik lietuvišką, kiti galbūt vilios žemom kainom“, – LRT radijui sakė J.Gavėnas.

Premjeras Algirdas Butkevičius teigiamai vertina „Lidl“ atėjimą.

„Aš manau, kad jeigu rinkos ekonomikos sąlygomis atsidaro papildomi prekybos centrai, tai jie atsidaro matyt dėl to, kad įvertina mūsų rinkoje perkamąją galią, kad žmonių realios pajamos didėja ir perkamumas auga, todėl tikriausiai ir daromos investicijos, kad tokių centrų būtų daugiau. Aišku, prekybos rinkoje dar labiau didins konkurencija tarp prekybos centrų, o didėjant konkurencijai yra didžiulis poveikis kainų mažėjimui“, – interviu Žinių radijui sakė A.Butkevičius.

Vilniuje ketvirtadienį atidarytos penkios, Kaune – dvi, Klaipėdoje, Šiauliuose, Alytuje, Marijampolėje, Kėdainiuose, Telšiuose, Kretingoje ir Mažeikiuose – po vieną „Lidl“ parduotuvę.

BNS skaičiavimais, įmonė stato ir planuoja daugiau 30 parduotuvių įvairiuose šalies miestuose. Bendrovė taip pat vis dar aktyviai įsigyja nekilnojamojo turto visoje Lietuvoje.