FB nuotr.

Jau įprasta turėti šeimos gydytoją, odontologą, augintinių veterinarą ir kitų sričių specialistus. Ne išimtis ir automobilio „sveikatą“ prižiūrintis mechanikas.

Patarimų, kaip išsirinkti servisą – apstu, tačiau pasirinkimo kriterijai – įvairūs. Dažniausiai servisas pasirenkamas pagal darbų kainas, siūlomas nuolaidas, remonto dirbtuvių vietą. Ypač aktuali platesnė paslaugų pasiūla, kai nėra tiksliai žinoma gedimo priežastis. Tuomet gali neužtekti vien tik pakeisti sugedusią detalę, bet ir atlikti sudėtingą diagnostiką. Tad kuo įvairesnės techninės procedūros vykdomos servise, tuo didesnė tikimybė, kad pavyks jas išspręsti. Dar vienas svarbus tinkamo serviso požymis – gera reputacija. Ji sukuriama ilgalaikėmis pastangomis ir nevienadienėmis investicijomis į įrangą bei personalą.

Teikiamos garantijos

Sostinės techninio aptarnavimo stoties vadovas Vidmantas Berželionis patartų atkreipti dėmesį į tai, ar servisas pasiruošęs prisiimti atsakomybę už atliktus remonto darbus ir sumontuotas atsargines dalis. Ne mažiau svarbu, ar automobilių servisas teikia garantijas už atliktus darbus ir kokiam laikotarpiui. „Sąžiningas bendravimas su klientu – pagrindinė serviso vertybė. Net ir sudėtingiausiose situacijose randami kompromisai. Visiems atliktiems remonto darbams teikiame garantijas. Taip užtikriname kokybę“, – teigia V.Berželionis.

Oficialūs gamintojo prekės ženklai, kuriuos legaliai naudoja dirbtuvės, byloja apie atitinkamą jo autorizavimą – tai, kad dirbtuvės atitinka gamintojo keliamus reikalavimus. Tai klientams suteikia papildomo saugumo, nes serviso paslaugų kokybė būna patikrinta.

Naudojama įranga

Ne ką mažiau nei serviso darbuotojų kompetencija darbų sėkmę lemia ir dirbtuvėse naudojama įranga. Ją tiekiančios įmonės direktoriaus Regimanto Bukausko teigimu, renkantis automobilių servisą paprastai vadovaujamasi keliais kriterijais. Pirmenybė teikiama žinomam ir patikimam servisui arba žemiausiai pasiūlytai kainai. Pirmu atveju klientas gali tikėtis kokybiškos paslaugos, antru atveju rizikuojama.

Patikimumo požymiai

Renkantis servisą konkrečiai paslaugai atlikti, svarbu atkreipti dėmesį į tokius dalykus kaip jau esančių jo klientų atsiliepimai internete ir serviso personalo kompetencija per pirmuosius susitikimus (informacijos teikimas, pirminis problemų diagnozavimas ir pan.). Apsilankius servise vertėtų atkreipti dėmesį į išorinius profesionalaus verslo požymius: patalpų įrengimą ir tvarką, specialios serviso darbų įrangos buvimą, atitinkamos techninės informacijos (duomenų) prieinamumą ir valdymą, informaciją apie garantinius įsipareigojimus ir pan. Nenumatytų gedimų atveju, ypač kelionėse, tai padaryti sunkiau, dažniau tenka naudotis artimiausiomis galimybėmis be alternatyvų. „Tačiau ir tuomet verta nepamesti galvos ir kiek įmanoma kontroliuoti remonto eigą bei rezultatus, aiškiai parodant serviso darbuotojams, kad esate dėmesingas ir apdairus klientas“, – sako R.Bukauskas.

Dalytis patirtimi

Lietuvos autoverslininkų asociacijos (LAA) prezidento Roko Knyvos teigimu, tiek periodinės techninės priežiūros, tiek planuojamų remonto darbų atveju vertėtų pasiteirauti preliminarios numatomų paslaugų sąmatos keliuose analogiškas paslaugas teikiančiuose servisuose, prašyti kuo detalesnių paaiškinimų. Pagal galimybes patartina prašyti tos pačios markės automobilius turinčių savininkų rekomendacijų. „Atminkite, kad jūsų patirtis, gauta po bendravimo su servisų atstovais, taip pat svarbi kitiems potencialiems klientams. Tad nepamirškite pagal galimybes ja pasidalyti, vienus pagirdami už gerus darbus ir sąžiningą požiūrį, o kitiems duodami pelnytos pylos“, – primena R.Knyva.

Nelaukti gedimo

R.Knyva patarė – visiems atvejams tinkamas sprendimas nelaukti, kol automobilis netikėtai sustos. Rūpintis jo technine būkle vertėtų nuosekliai, dėmesingai įsigilinus į gamintojo rekomendacijas, kaip tinkamai naudotis, atkreipiant dėmesį į pirminius techninių „negalavimų“ požymius ir nedelsiant šalinant jų priežastis. „Taip gerokai sumažinsite savo asmeninio biudžeto išlaidas, ilgiau naudositės automobiliu ir keliaudami smagiau jame jausitės, o atėjus laikui išsiskirti galėsite pagrįstai tikėtis didesnės jo likutinės vertės“, – pataria R.Knyva.

Standartas apibrėš santykius

Ant LAA prezidento, naujojo servisų veiklą ir santykius su klientais reglamentuojančio standarto projektas dar laukia galutinių patikslinimų. „Tikimės, kad patvirtintas jis bus vasaros pabaigoje ar rudens pradžioje. Be to, įsigaliojus naujajam standartui, jo įtaka rinkai ir servisų santykiams su vartotojais bus matoma ne iškart. Manome, kad ryškesnio efekto sulauktume kartu su atsiradusiu serviso paslaugų vertinimo mechanizmu“, – teigia R.Knyva.