Kompaktiškas, manevringas ir lengvai valdomas mini traktorius tinkamesnis erdvesniems daržams.

Ankstyvą pavasarį pats metas pamąstyti apie sodo ir daržo darbus. Kaip kibsime į juos: tradiciniais įrankiais – kastuvu, kauptuku, grėbliu ar pasitelksime smulkiąją ūkio techniką – motobloką ar mini traktorių?

Sunkesnis ar lengvesnis?

Universalus sodininkų ir daržininkų talkininkas – motoblokas. Galimybė prijungti skirtingus priedus šį agregatą daro plačiai pritaikomą. Įrenginys gali virsti kultivatoriumi, žoliapjove, bulviakase, valymo įrenginiu, sniego stumdytuvu. Prie motobloko prijungus priekabą jis tampa transporto priemone, tinkama kroviniams gabenti.

Renkantis motobloką derėtų pamąstyti, kokio – lengvesnio ar sunkesnio – jo reikia. Didesnį ir sunkesnį motobloką sudėtingiau pervežti, tačiau juo geriau įdirbama žemė, mažiau pavargstama. Lengvesnis motoblokas reikalauja papildomų pastangų, jį tenka labiau spausti, kad būtų iškedenti gilesni žemės sluoksniai. Toks agregatas labiau tinka paviršiniams žemės darbams, pavyzdžiui, kultivuoti.

Atsižvelgti į pajėgumą

Pasak žemės ūkio technikos specialisto Arvydo Rasimavičiaus, smėlingam ar lengvam juodžemiui tinka ir nesunkus motoblokas. Jei žemė molinga, kieta, tuomet parankesnis sunkesnis motoblokas, kurio svoris viršija 50 kg. Renkantis techniką būtina atsižvelgti į variklio galią. Intensyvesniems darbams ir didesniems kaip 10 arų dirbamos žemės plotams tinkamesni galingesni motoblokai, kurių variklių galia siekia daugiau kaip 3,5 AG. Mažesnio galingumo motoblokų pakanka nedidelių sodų ir daržų reikmėms.
Šiuolaikiški žemės dirbimo įrenginiai dažniausiai turi keturias pavaras: trys skirtos judėti į priekį, o viena – atgal. Kultivavimo plotis – dar viena svarbi motobloko pasirinkimo savybė. „Optimaliu laikomas 50 cm, bet didesniems žemės plotams patartina rinktis didesnį plotį. Jis nulemia ne tik darbo laiko, bet ir degalų sąnaudas“, – teigė A.Rasimavičius.

Motoblokas - plačiai pritaikomas mechanizmas.

Motoblokas – plačiai pritaikomas mechanizmas.

Vertinamas patvarumas

Motoblokais prekiaujančios įmonės atstovo Ramūno Masilionio teigimu, vieni populiariausių rinkoje – motoblokai „Neva“. Į juos montuojami amerikietiški ir japoniški varikliai garantuoja, kad įrenginys tarnaus ilgai ir patikimai. Be to, šių motoblokų pavarų dėžės itin patvarios, jos efektyviai perduoda padargams variklio skleidžiamą galią. Naujas motoblokas „Neva“ kainuoja nuo 600 iki 1 500 eurų.

Motoblokui numačius skirti 1 500 – 1 800 eurų galima rinktis MTZ („Belarus“) agregatus. „Japoniški „Hondos“ motoblokai yra kiek pigesni. Net ieškant naujo, nenaudoto motobloko, galima aptikti pasiūlymą už 300 eurų. Tiesa, dažniausiai „Hondos“ gamintojai siūlo ne motoblokus, o jiems skirtus variklius. Šie suteikia galimybę apdirbti gana didelius žemės plotus, neperkaista ir nesukelia kitų problemų“, – sakė R.Masilionis.

Ne tik mėgėjams

BCS – viena garsiausių pasaulyje motoblokų gamintojų, sukaupusi per 60 metų patirtį. BCS motoblokų kokybė pateisina užsitarnautą vardą. Jie skirti ne tik sodininkams mėgėjams, bet ir profesionaliam darbui, šiuos įrenginius naudoja net stambieji ūkininkai. Naują BCS motobloką, atsižvelgiant į galingumą ir papildomas funkcijas, galima įsigyti už 1 200– 4 tūkst. eurų.

„Husqvarnos“ motoblokai itin kompaktiški ir manevringi. Jie dažniausiai būna pritaikyti kultivuoti žemę. Mažesnis funkcionalumas nulemia ir šių motoblokų kainą – nuo 5 00 iki kelių tūkst. eurų.

Alternatyva – traktoriukas

„Nepaisant universalumo, motobloku ne visada galima apdirbti didesnį žemės plotą. Darbams erdvesniuose daržuose tinkamesnis mini traktorius. Tai kompaktiška, manevringa ir lengvai valdoma technika“, – teigė žemės ūkio technikos prekybos įmonės atstovas Robertas Petkevičius. Mini traktoriai dažniausiai turi visų keturių varomųjų ratų pavarą, tad jie pasižymi puikiu pravažumu.

Pasak R.Petkevičiaus, kur kas funkcionaliau už brangesnio motobloko kainą įsigyti mini traktorių. O bene vienintelis su tuo susijęs sunkumas – kam teikti pirmenybę iš plačios pasiūlos įvairovės. Populiariausi rinkoje yra šie mini traktoriai: „John Deere“, „Assey Ferguson“, „Buhler Versatile“, „Case“, „Challenger“, „Claas“, „Deuts Fahr“, „YTO“,„Kubota”, „МТZ“. Kiekvieno gamintojo atstovai teikia įvairias garantijas, kartu skiriasi ir kaina. Ją nulemia ir plati priedų pasiūla.

Naujo mini traktoriaus be priedų kaina vidutiniškai prasideda nuo 3 tūkst. eurų. Naudotą galima įsigyti ir tris kartus pigiau, tačiau būtina gerai įvertinti pirkinio būklę. Šiuolaikiški mini traktoriai taupiai naudoja degalus, jų priežiūra nėra sudėtinga. Net ir neturint šiai technikai pastogės ją ir žiemą galima laikyti lauke tiesiog uždengus nuo sniego.